Strategie modrého oceánu je pojem, který razí W. Chan Kim a Renné Mauborg (a zároveň je to titul jejich knihy Strategie modrého oceánu, která se stala bestselerem na pěti kontinentech a byla přeložena do 43 jazyků).
Hlavní myšlenka této strategie je, nebojovat ve starých, do krvava zbarvených vysoce konkurenčních vodách na trhu (tradiční „rudé oceány“), ale vytvořit nové trhy, „modré oceány“.
Pro mě modrý oceán jednoznačně představují lidé, kteří by nevyužili služeb tradičních realitních kanceláří, ale moje alternativní pomoc jim přijde vhod. Důvodů, proč mnoho lidí nedůvěřuje tradičním zprostředkovatelům natolik, že raději zkouší prodat svoje nemovitosti sami, třebaže je to v rozvinutých západních zemí značně raritní, je víc. Hlavně je to nedůvěra jednak ve schopnosti, kompetence zprostředkovatele, jednak v jeho solidnost, slušnost, ruku v ruce s názorem na neúměrnou výši provize.
Já se snažím mít poměr „cena/výkon“ pro klienta co nejlepší. Pracuji s lidmi, kteří mě chtějí a důvěřují mi (to se vrací oběma stranám v podobě nadprůměrné efektivitě a úspěšnosti prodeje, a mně pak ještě v doporučeních) a zároveň jsem schopen pro ně pracovat za nízkou, férovou odměnu. To je lety praxe laděno a vyladěno k dokonalosti.
Místo boje o poptávku naopak poptávku vytvářím, a spíše ji ani nestíhám uspokojovat. Napodobit tento přístup je pro konkurenci obtížné, protože uvedený poměr přínosu pro klienta a ceny není schopna dosáhnout. Jak je to možné, uvádím v Tajemství efektivity.
Množství a procento lidí, kteří na základě zkušeností a pověsti nedůvěřují tradičním realitním kancelářím je značné, takže jde opravdu o bezbřehé moře.
A nové vody širého modrého oceánu jdou dobře dohromady s některými „pirátskými“ principy, které se zde dobře hodí a které ke svému „solidnímu“ základu doplňkově co možná využívám:
Strategie modrého oceánu